diumenge, 19 de maig del 2013

Especial BH



Us presento la primera bicicleta més antiga que he presentat al meu blog de Vellabicibella..., de moment.

Es tracta d’una Especial BH dels anys 1960, fabricada a Vitòria al País Basc.

És la primera bicicleta que he restaurat sense que porti cables, canvis... ja que només té un pinyó i els frens són de varilles. A primera vista vaig pensar – que bé, no tindré tanta feina, i la restauració no em sortirà tant cara com les altres...-, però ara que l’he acabat puc dir amb certesa que, és veritat, no m’he gastat tants diners, però de feina me n’ha portat més que les altres, ja que la màscara que portava a sobre de greix i pols, i l’estat avançat de rovell eren bastant importants.

Els components tots són de la casa BH (manillar, botxes, bieles, selló, frens), menys els llums i la dinamo que són de casa Rinder, i els pedals que són uns Notario.

Aquí podeu veure algunes fotos de com estava quan la vaig adquirir: 











I després de la restauració: 




Em va semblar que li faltava un detall que tota bicicleta de passeig ha de tenir, un timbre, i que faci joc amb la bicicleta, evidentment.














Com haureu vist la bicicleta Especial BH és bastant llarga i pesada (encara que aquesta última característica no la pugeu apreciar en les fotos). Però el millor de tot, és que quan comences a rodar amb ella és molt estable i còmoda de portar.

La restauració, com he dit abans, no ha estat fàcil. Però ara quan surto a fer un passeig amb ella la gaudeixo molt, perquè la gent se’m queda mirant i de tant en tant sento algun avi que li diu als seus néts – quan jo era jove en tenia una com aquesta-, i em fa molta il·lusió veure i sentir que encara hi ha gent, i cada com més persones, que aprecien aquestes bicicletes.

Al final, amb l’esforç i els ànims de que tornés a l’estat original, ha quedat força bé­.

D’aquí poc, més vellesbicisbelles al blog.

1 comentari:

  1. Hola vellabivcibella,

    Estic enamorada d'aquesta bici més antiga que tens, és la que sempre m`hauria agradat tenir, peró com que no pot ser, només tinc paraules per felictar-te per aquesta obra d'art que estás fent, realment és un treball d'artesanía com deixes noves totes aquestes bicis que algú ja les hauria llençat.
    Moltes, moltes felicitats per la teva dedicació i sobretot no ho deixis.

    M. Rosa

    ResponElimina